2023-cü ilin sonuna qədər dünyada e-ticarət satışlarının ümumilikdə 6,3 trilyon dollara çatacağı gözlənilir. Təbii ki, bu gözləntilər və hər keçən gün müşahidə edilən məlumat artışı e-ticarəti ən populyar biznes modellərindən birinə çevirir. Əgər siz də e-ticarətə başlamaq fikrindəsinizsə və ya biznesinizin həcmini artırmaq istəyirsinizsə, doğru ünvandasınız!
Gəlin, “Elektron ticarət nədir?” Gəlin bütün detallara nəzər salaq.
Ticarət nədir?
İnsanların pul gəlməmişdən əvvəl istifadə etdikləri əşyaları necə əldə etdiyini bilirdinizmi?
İnsanlara puldan əvvəl alış-veriş fəaliyyətlərini davam etdirməyə imkan verən sistemə barter sistemi deyilir. Barter insanlara demək olar ki, eyni dəyərdə olan əşyaları bir-biri ilə mübadilə etməyə və yeni əşyalar əldə etməyə imkan verən bir üsuldur.
Sadə dillə desək, ticarət, əsasən, eyni zamanda bir-birinin resurslarına, yəni mal və xidmətlərə ehtiyacı olan iki tərəf arasında könüllü mübadilədir.
Maliyyə baxımından ticarət iki tərəf arasında məhsul və ya xidmətlərin alqı-satqısına aiddir.
Dünyada e-ticarətin əhəmiyyəti
Bu gün e-ticarət son dərəcə vacib bir iş modelinə çevrilib. Xüsusilə qlobal iqtisadiyyatda e-ticarət biznes strategiyasının mühüm tərkib hissəsinə və iqtisadi inkişafın güclü sütununa çevrilmişdir.
Vaxt və məkan məhdudiyyətlərinin olmaması müəssisələrə və istifadəçilərə dünyanın istənilən yerindən alış-veriş etmək imkanı verirdi.
Başlanğıclardan tutmuş kiçik və orta biznesə və böyük brendlərə qədər, öz məhsullarını/xidmətlərini istifadəçilərinə sata bilən e-ticarət saytları olan bir çox müəssisə var.
Elektron ticarət nədir?
Kommersiya sahələrində rəqəmsallaşma macərası gözləniləndən daha sürətlə inkişaf edir. Rəqəmsal dünya, mal və xidmətlərin istehsalından tutmuş ödəniş kanallarına qədər həyatımızın hər sahəsində bizi müşayiət edir.
Bu gün rəqəmsal texnologiyalardan istifadə etmədən ticarət etmək demək olar ki, mümkünsüz hala gəlib. Rəqəmsal dünya ilə birlikdə geniş yayılan və internetin ən böyük faydalarından biri olan və geniş kütlələr tərəfindən mənimsənilən “Elektron Ticarət” anlayışı ticarətin və həyatımızın əvəzedilməzləri arasında yerini almışdır.
Elektron ticarət internet üzərindən məhsul və ya xidmətlərin satışı/alınması tərifidir. E-ticarət sizə onlayn olaraq potensial müştərilərə çatmağa və satışlar həyata keçirməyə imkan verir. Elektron ticarət fiziki mağaza ilə eyni prinsiplər üzərində işləyir. Müştərilər e-ticarət mağazanıza gəlir, məhsullarınızı nəzərdən keçirir və alış-veriş edirlər.
Fiziki mağazadan ən böyük fərq ondan ibarətdir ki, alış-veriş etmək üçün heç bir fiziki fəaliyyət tələb olunmur və müştəri bazanız müəyyən bir coğrafi ərazi və ya bölgə ilə məhdudlaşmır.
Azərbaycanda Elektron Ticarətin Önəmi
Elektron ticarətin tərifi dünyada olduğu kimi ölkəmizdə də internetə əsaslanan kommersiya fəaliyyətinin bütünü kimi adlanır. Ölkəmizdə xüsusilə pandemiya dövründə böyük vüsət alan elektron ticarət biznesin satış kanallarını genişləndirib.
Müəssisələrin müxtəlif bazarlara, xüsusən də xaricə açılması böyük maliyyə gəlirləri verir. Xüsusilə elektron ixracla valyuta qazanan müəssisələr də ölkə iqtisadiyyatına töhfə verir. Vaxt və məkan məhdudiyyətlərinin olmaması da əlavə dəyəri artırır, çünki bu, bir çox insanın ticarətə daxil olmasına imkan verir.
Ölkəmizdə getdikcə ən populyar iş təsvirlərindən birinə çevrilir.
- “eCommerce statistics for 2023” statistikasına görə:
- 2021-ci ildə dünya üzrə pərakəndə elektron ticarət satışları 4,9 trilyon dollar təşkil edib.
- 2022-ci ilin ikinci rübündə pərakəndə elektron ticarət satışlarının təxminən 257 milyard dollar olduğu müşahidə edildi. Əvvəlki rüblə müqayisədə 2,7 faiz artım olub.
- 2025-ci ilə qədər pərakəndə elektron ticarət satış rəqəmlərinin 7,4 trilyon dollara çatacağı təxmin edilir.
Kaynak: Statista
Elektron ticarət və ənənəvi ticarət arasındakı fərqlər nələrdir?
Ənənəvi ticarət uzun illərdir davam edən ticarət üsuludur. Məhsul və ya xidmətin kommersiya fəaliyyətini həyata keçirmək üçün istifadə olunan malların alqı-satqısı sistemidir. Əmtəə və xidmətlərin pula mübadiləsini asanlaşdıran istənilən fəaliyyət ənənəvi ticarət kimi müəyyən edilir. Ənənəvi ticarət modeli bütün dünyada kifayət qədər geniş yayılmışdır.
Elektron ticarət, məhsul və ya xidmətlərin yalnız internet vasitəsilə alınması kimi müəyyən edilə bilər. Elektron ticarət ümumilikdə sürətlə inkişaf edən texnologiya ilə insan həyatını asanlaşdıran bir iş modelidir. Onun fiziki forması yoxdur.
Elektron ticarət, istifadəçilərin noutbuku, mobil telefonu, planşet və s. Bu, insanların cihazlarından mal və xidmətlər ala biləcəyi onlayn alış-veriş formasıdır. Ənənəvi ticarət üzbəüz alış-veriş etməyə imkan verir. Elektron ticarət istifadəçilərinə dünya miqyasında giriş imkanı verir. Ənənəvi ticarətdə isə fiziki məhdudiyyətlər var.
Elektron Ticarətə Necə Başlamaq olar?
“Elektron ticarət nədir?” sual qədər vacib olan başqa bir sual da elektron ticarətə necə başlamaqdır. Aşağıdakı addımları yerinə yetirməklə siz peşəkar e-ticarət biznesinə sahib ola bilərsiniz.
Satacağınız Məhsul və ya Xidmətə Qərar Verin
Elektron ticarət sənayesi sizə geniş çeşiddə məhsullar təklif edir. İstək və məqsədlərinizə uyğun olaraq seçdiyiniz məhsul portfeli biznesinizin təməl daşıdır. Xüsusilə istifadəçilər tərəfindən tələb olunan və ya bazarda çox oxşar olmayan məhsulları seçmək, biznesinizi irəli aparmağa imkan verəcək.
Domen adınızı və Brend Adınızı Müəyyənləşdirin
Brend adınız istifadəçilərinizin biznesinizlə təmasda olduğu ilk nöqtədir. Cazibədar və təsir edici bir ad tapmaq üçün çox diqqətli olmalısınız. Domen adınızı da müvafiq olaraq təqdim etməlisiniz.
Loqo və Korporativ Kimliyinizi Müəyyən Edin
Loqo və korporativ şəxsiyyətiniz biznesinizin üzü kimidir. Buna görə də markanıza və göstərdiyiniz xidmətə ən uyğun loqotipi işlətməlisiniz. Seçəcəyiniz rənglərdən tutmuş sosial platformalarda istifadə edəcəyiniz danışıq dilinə qədər bütün planlaşdırma və brend xəttinizi yaratmaq çox vacibdir.
Şirkətinizi Qurun
Biznesinizin qanuni fəaliyyətini davam etdirmək üçün siz şirkət yaratmalısınız. Müxtəlif növ şirkətlər arasından biznesinizin imkanlarına və fəaliyyət sahəsinə uyğun olaraq ən uyğun variantı seçməyiniz son dərəcə vacibdir. Elektron ticarətdə yeni olan insanlar üçün fərdi sahibkarlığa üstünlük vermək yaxşı seçim ola bilər.
Elektron Ticarət İnfrastrukturunuzu Seçin
Biznesiniz üçün düzgün e-ticarət infrastrukturunu seçmək çətin proses kimi görünsə də, günümüzün yeni nəsil texnologiyaları sayəsində son dərəcə praktik hala gəldi. İndi proqram biliyi olmadan müxtəlif dizayn şablonları ilə e-ticarət saytı qurmaq çox asandır. İstənilən vaxt ikasın təklif etdiyi 24/7 müştəri dəstəyindən yararlana bilər və bütün prosesləri peşəkar şəkildə həyata keçirə bilərsiniz. Bütün bunlara əlavə olaraq siz ika sürəti ilə e-ticarət kəşf edə bilərsiniz.
Elektron Ticarətdə Hansı Biznes Modellərini Tətbiq Edə Bilərsiniz?
Elektron ticarət müxtəlif biznes modellərini əhatə edir. Bu iş modelləri bəzən istehlakçıdan biznesə, bəzən də biznesdən biznesə ola bilər. Elektron ticarətdə tətbiq edə biləcəyiniz iş modellərini aşağıdakı kimi sıralamaq olar:
B2B (Biznesdən Biznesə) Biznes Modeli
B2B biznes modeli istehsalçı və topdansatış və ya pərakəndə satıcı kimi biznesdən biznesə məhsul/xidmət satmağa aiddir. Biznesdən biznesə e-ticarət qeyri-istehlakçıdır və çox vaxt topdan satıcıları, pərakəndə satıcıları və istehsalçıları əhatə edir. İstehsalçılar həmçinin B2B e-ticarəti vasitəsilə birbaşa pərakəndə satışçılara satırlar.
B2C (Business to Consumer) Biznes Modeli
B2C biznes modeli ən populyar e-ticarət modeli kimi ifadə edilə bilər. Biznesdən istehlakçıya satış, bir onlayn pərakəndə satıcıdan bir şey aldığınız zaman bir iş və istehlakçı arasında baş verən satışa aiddir.
C2B (İstehlakçıdan Biznesə) Biznes Modeli
İstehlakçıdan biznesə biznes modeli, insanın öz xidmətlərini və ya məhsullarını biznes qurumuna satmasıdır. C2B bloggerlər, fotoqraflar, influenserler və s. insanları əhatə edir.
C2C (İstehlakçıdan İstehlakçıya) Biznes Modeli
C2C biznes modeli mal və ya xidmətin başqa bir istehlakçıya satılması deməkdir. İstehlakçıdan istehlakçıya satış eBay, Etsy, Closet və s. platformalar arasında baş verir.
E-ticarət Marketinqini Necə Etmək Olar?
Bütün biznes modellərində olduğu kimi, e-ticarətdə də marketinq fəaliyyətləri son dərəcə vacibdir. E-ticarət biznesiniz üçün müraciət edə biləcəyiniz 4 mühüm marketinq modelini aşağıdakı kimi sıralamaq olar.
Google Reklamları
Google Reklamlarından istifadə sizə axtarış sistemlərinin nəticələrində birinci yer tutmağa imkan verir. Google-da “yuxarıda” yer tutmaq axtarış sisteminin optimallaşdırılmasının əsas məqsədidir. Google Ads ilə yerləşdirəcəyiniz ödənişli reklamlar sayəsində biznesiniz müvafiq açar sözdə ilk sırada görünəcək. Bu, potensial müştərilərin sayını artıracaq.
SEO
Ödənişli reklamlarla deyil, Google-da orqanik olaraq sıralanmaq istəyirsinizsə, SEO parametrlərinizi son dərəcə peşəkarlaşdırmalısınız. Veb saytınızdakı bütün məzmunu SEO-ya uyğun yazmağa və istifadəçilərin suallarına cavab verməyə diqqət etməlisiniz. Axtarış mühərriki üçün uyğun URL-lər yaratmağınız və müntəzəm SEO yoxlamaları aparmağınız da son dərəcə vacibdir.
Məzmun marketinqi
Məhsulunuzu və ya xidmətinizi almaq istəyən istifadəçilər üçün faydalı məzmun yaratmaq saytınıza trafik çəkmək və brendinizi sənayenizdə güclü şəkildə yerləşdirmək üçün əla yoldur. İstifadəçilərin diqqətini cəlb edəcək keyfiyyətç blog, e-kitab, e-poçt, sosial media və s. məzmun biznesinizin məlumatlılığını artıracaq və peşəkarlığın dərk edilməsində son dərəcə mühüm rol oynayacaq.
Sosial Media Marketinqi
Sosial media bir çox istifadəçi bazasının çox vaxt sərf etdiyi bir yerdir. Bu gün sosial mediada, xüsusilə Instagram, Twitter, YouTube və LinkedIn-də demək olar ki, bir çox aksiyalar baş verir. Bu səbəbdən brendlərin sosial mediada aktiv olması və istifadəçilərlə qarşılıqlı əlaqədə olması çox vacibdir.
İndi Solvemark ilə E-ticarətə Başlayın!
KOBİ və sahibkarlar üçün xüsusi olaraq hazırlanmış yeni nəsil e-ticarət infrastrukturu ilə texniki biliyə ehtiyac duymadan öz e-ticarət saytınızı aça və qabaqcıl xüsusiyyətləri ilə məhsullarınızı bütün dünyaya sata bilərsiniz.
Çox kanallı satış xüsusiyyəti sayəsində mağazalarınızı, e-ticarət saytınızı, fiziki mağazalarınızı, bütün sifarişlərinizi və səhmlərinizi ümumi paneldən idarə edə bilərsiniz.
Solvemark e-ticarət xidmətində bir kliklə bütün məhsullarınızı veb saytınıza köçürə, yüksək dönüşüm nisbətləri ilə SEO çərçivəsində yaxşı nəticələr əldə edərək mənfəətinizi artıra bilərsiniz.
Solvemark e-ticarət xidməti ilə:
- Çox sürətli e-ticarət saytı
- Limitsiz məhsullar, trafik və veb məkan
- Pulsuz göndərmə inteqrasiyası
- Bazar inteqrasiyası
- Qabaqcıl qaytarmaların idarə edilməsi
- Endirim kampaniyaları
- 7/24 mütəxəssis müştəri dəstəyi
- Toplu məhsullar, kateqoriyaların, etiketlərin və satış qiymətlərinin təyin edilməsi
- SMS, WhatsApp, səbət xatırlatma bildirişi və s. xüsusiyyətlərə sahib ola bilərsiniz.
- Bütün xüsusiyyətlərimiz və qiymətlərimiz haqqında ətraflı məlumat üçün e-ticarət paketləri səhifəmizə daxil ola bilərsiniz!
Uğurlu brendlərin e-ticarət xidmətini edən Solvemark-ı seçərək, bütün proseslərinizi çox praktik və peşəkar şəkildə həyata keçirə bilərsiniz. Solvemark ilə e-ticarətə başlayan və ya biznesini Solvemark-a köçürən referanslarımızın ruhlandırıcı hekayələrini sosial media səhifələrindən tapa bilərsiniz!
Elektron Ticarət Haqqında Tez-tez Verilən Suallar
Elektron ticarətlə məşğul olmağı düşünən və lazımi araşdırma aparan bir çox istifadəçi “Elektron ticarət nədir?” sualını verir. Bu, sadəcə bir sualdan daha çox məna kəsb edir. Aşağıda istifadəçilər tərəfindən tez-tez verilən sualların nümunələri verilmişdir.
Elektron Ticarət Nədir?
Elektron ticarət və ya e-ticarət internet üzərindən alış-veriş prosesidir. Bu prosesdə satıcılar öz məhsullarını veb saytda və ya mobil proqramda nümayiş etdirirlər və müştərilər də bu platformalar vasitəsilə məhsulları ala bilərlər. Elektron ticarətin üstünlükləri arasında müştərilərin istədikləri zaman və hər yerdə alış-veriş etmək imkanı, geniş çeşiddə məhsullara çıxış imkanı və ödəniş asanlığı daxildir.
Azərbaycanda E-Ticarət Saytaları Mövcuddur?
Azərbaycanda elektron ticarət son illərdə sürətlə inkişaf edən sahədir. Bu sahədə bir çox yerli və xarici şirkətlər fəaliyyət göstərir və müştərilər internet üzərindən müxtəlif məhsullar ala bilirlər.
Azərbaycanda elektron ticarət saytları vardır. Bəzi nümunələr bunlardır:
Tap.az: Azərbaycanda ən populyar elektron ticarət platformalarından biridir. Burada siz geyim, elektronika, məişət əşyaları, mebel və s. ala bilərsiniz.
Shop.az: Azərbaycanda daha bir məşhur elektron ticarət platforması. Shop.az-da müxtəlif kateqoriyalarda məhsul satan bir çox satıcı var.
E-ticarət etmək üçün şirkət qurmaq lazımdırmı?
Elektron ticarətə başlamaq və e-ticarət üçün şirkət qurmaq istəyən şəxslər və ya qurumlar prosesin gedişatına uyğun olaraq şirkət qurmağı düşünürlər. Lakin işlərin keyfiyyətli və düzgün addımlarla irəliləməsi düzgün fikir sayılmaya bilər. Bu səbəbdən e-ticarətlə məşğul olmaq istəyən insanlar ilk növbədə şirkət qurmalıdırlar. Şirkət qurmadan e-ticarət etmək mümkün deyil.
Elektron ticarət edənlər nə qədər vergi ödəyirlər?
İstər topdan, istərsə də pərakəndə satış edən bütün e-ticarət müəssisələrinin sahib olduqları şirkətin növündən asılı olaraq ödəməli olduğu bir neçə fərqli vergi növü var.
Bu vergilərə ƏDV (Əlavə Dəyər Vergisi), illik gəlir vergisi kimi vergi növləri aid ola bilər.
Elektron ticarət üçün yaş həddi varmı?
Bu gün ən populyar biznes modellərindən biri olan e-ticarət biznesini qurmaq üçün fərdi sahibkarlıq qurmağınız lazım ola bilər. Fərdi sahibkarlığın yaradılması üçün yaş həddi 18-dir.